Op naar Foz Do Iguacu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Miele & Heidy - WaarBenJij.nu Op naar Foz Do Iguacu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Miele & Heidy - WaarBenJij.nu

Op naar Foz Do Iguacu

Blijf op de hoogte en volg Miele & Heidy

21 Januari 2014 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Maandag: 20-01-2014
Maandag was een dag koffers inpakken en reizen op weg naar Foz do Iguaḉu.
Voor vertrek hebben we nog even genoten van een heerlijke lunch bij Rick en Martha. De lunch bestaat niet net zoals bij ons uit een simpel broodje met kaas of vleeswaren, maar er wordt uitgebreid gekookt. Deze keer door Regina, de thuishulp. ’s Ochtends staan de pannen al op tijd op het vuur en ruikt het heerlijk in de keuken. Om 12.30 is het dan zo ver, we mogen aan tafel. Er staat rijst en aardappelpuree op het menu met een heerlijk gerecht gemaakt van gehakt en allerlei kruiden, ook is er een saus met zwarte bonen en worstjes klaargemaakt en er staat sla op tafel.
Met deze lunch konden wij onze buikjes goed vullen voordat de trip begon. Martha heeft ons om 13.00 uur weg gebracht naar het vliegveld in Pelotas waar wij rond 15.00 uur gingen vliegen naar Porto Alegre, vanuit Porto Alegre gingen we rond 18.00 de lucht in richting Foz do Iguaḉu . Was een tijdje wachten, maar dat hoort erbij. Aangekomen op het vliegveld van Foz do Iguaḉu rond 19.00 uur werden we door iemand van het autoverhuurbedrijf Unidas naar het punt gebracht waar onze huurauto klaar stond, een Fiat Palio met airconditioning, dit noemen wij de grijze hummer. Na een check-up en alle gegevens invullen konden wij vertrekken naar het dorp, daar aangekomen konden wij onze hummer bij het hotel achter parkeren en inchecken. Daarna was het wel tijd voor een hapje en een drankje. Op zo’n 500 meter van het hotel zit een tentje dat Turkish Fastfood heet. Hier kun je voor niet al te veel lekker eten en drinken. En een voordeel hier in de omgeving spreken de mensen redelijk Engels. Is ook wel erg prettig om je duidelijk te kunnen maken.

Dinsdag: 21-01-2014
Tijd voor de eerste trip naar de watervallen.
Aangekomen bij het park, Nacional Parque do Iguaḉu, onze hummer geparkeerd en het park ingegaan. Daar werd je met een dubbeldekkerbus, die beide verdiepingen open heeft, naar het punt gebracht waar je via een looproute van ongeveer 2,5 km langs en bij de watervallen komt. De watervallen kun je aan twee kanten bekijken, Brazilië en Argentinië. Vandaag is het de Braziliaanse kant. Wat een prachtig natuurgebied daar. Je ziet van alles, maar het hoogtepunt zijn toch wel de zeer grote en indrukwekkende watervallen. Er zijn verschillende uitkijkposten waar je op kunt staan en een heel mooi panoramisch uitzicht hebt over de watervallen. De top is toch echt wel de “DUIVELSKEEL”. Een heel grote en diepe waterval met een enorm bulderend geluid van vallend en stromend water. Prachtig om te zien. Je komt heel dichtbij via een uitkijkpunt waar je een gegarandeerd nat pak haalt maar dat mag voor iedereen de pret niet drukken. Natuurlijk hebben we prachtige foto’s gemaakt en gefilmd. Tijdens de looptocht kom je ook verschillende punten tegen waar je iets te drinken of eten kunt halen. Omdat hier mensen zijn die zitten te eten komen er een soort van aapjes aangesneld die echt alle restjes op eten en alle kruimels van de grond likken. Heel grappig gezicht, maar ze zijn heel brutaal en klimmen ook op de tafels wat tot hele rare maar ook hilarische taferelen kan leiden. Zelfs uit de prullenbak halen ze papiertjes van bijvoorbeeld een ijsje en likken dit helemaal schoon.
Als laatste punt heb je een enorm hoge toren waarvan je de watervallen kunt bekijken, prachtig gezicht en natuurlijk wederom een mooi foto / filmmoment. Na dat je de hoge toren hebt verlaten kom je weer uit op de weg waar de bussen staan verzameld en wordt je naar de uitgang gebracht. Hier vandaan naar de parkeerplaats gelopen en hup in de auto met koude lucht, want het was echt heel erg warm, 34 graden om precies te zijn. Aangekomen bij het hotel even een heerlijk verkoelende duik in het zwembad genomen en tijd om de benen wat rust te gunnen. Op tijd naar bed deze avond want om 6.30 uur gaat woensdag de wekker weer voor de volgende 2 trips. Het Vogelpark en de Watervallen aan de Argentijnse kant.

• 23 Januari 2014 - 00:22

Rickie:

Waar zijn die foto's van die Hummer nou patser hhhhhh.
    Wees trouwens maar blij dat jullie daar zitten want hier is het gevoel dat het 45 graden is nog steeds geen wind. Wel een charrasco aan het plannen voor het weekend maar volgens het weer word het toch zondag rond een uur of 12 man.

Rustig aan maar daar dan wordt je niet te heet ook dacht ik zo hhhhhh.

Boas ferias ate Sexta.

• 23 Januari 2014 - 09:50

Pap En Mam:

Ja dat is echt vakantie en die watervallen hebben wij op het internet op gezocht wat allemachtig groot en wij zeiden tegen elkaar wat zal dat een herrie zijn . Wij genieten van jullie reisverslagen.heb plezier .
    Liefs pappa en mamma xxx

• 24 Januari 2014 - 15:09

Miele & Heidy :

Wat is een charrasco rik een boxspring met airco :)