Cataratas do Iguacu Argentinie - Reisverslag uit Argentina, Brazilië van Miele & Heidy - WaarBenJij.nu Cataratas do Iguacu Argentinie - Reisverslag uit Argentina, Brazilië van Miele & Heidy - WaarBenJij.nu

Cataratas do Iguacu Argentinie

Blijf op de hoogte en volg Miele & Heidy

23 Januari 2014 | Brazilië, Argentina

Woensdag: 22-01-2014
Vroeg op en ontbijten, om 7.45 vertrekken naar het vogelpark. Dit is park waar je in een wandeling van gemiddeld 2,5 uur heel veel soorten vogels ziet en kunt aanraken als het uitkomt. Ze hebben hier o.a. papegaaien, tucans (De Van der Valk vogel), uilen, flamingo’s en nog veel meer. Rond 11 uur kwamen uit het park en zijn we op weg gegaan richting de watervallen in Argentinië.
Natuurlijk moeten we eerst richting de grens van Argentinië rijden, eenmaal hierdoorheen, met natuurlijk weer een stempel in ons paspoort, is het ongeveer drie kwartier rijden tot aan het park. Dit heet Parque do Iguazu. Hier de auto geparkeerd en een eindje lopen naar de entree. Dan kun je kiezen of je met een trein of lopen naar het eerste punt gaat (Het station Carataras), uiteraard hebben wij gelopen . Vanaf hier gaat er een trein naar het punt waar je na een stuk lopen over een lange brug in de diepte de DUIVELSKEEL kunt bekijken. Een heel andere visie als aan de Braziliaanse kant. Hier kijk je echt de diepte in, en neem maar aan dat dit echt heel diep is…. Terug over de brug gelopen weer ingestapt in de trein naar het station. Vanaf hier hebben we een route gelopen waar je vanaf verschillende punten de kleinere watervallen kunt bekijken. Ook hier bekijk je alles van bovenaf. Een prachtig gezicht. Na deze routen waren wij klaar in dit park en was het ongeveer 16.15 uur. Terug naar de auto en weer op weg naar Brazilië. Bij de grens aangekomen heb je een grote Duty Free Shopping. Toch ook maar eens even kijken. Heel veel parfum, drank, sigaretten en electronica. Leuk om te zien, maar niets gekocht. Dan maar weer in de auto op de weg terug. We hadden borden gezien over het drielandenpunt van Brazlië, Argentinië en Paraguay. Toch eens even kijken dachten we. Na een half uurtje rijden kwamen we aan bij het drielandenpunt, wat Marcos de très Fronteiras wordt genoemd. Hier heb je een prachtig uitzicht over een rivier en de landen Argentinië en Paraguay. Bijzonder om te zien. Daarna weer in de auto op weg naar het hotel. Tijd om dit verslag te schrijven en even lekker te douchen.

• 23 Januari 2014 - 12:57

Andre Harms :

Hallo Jongelui jullie hebben weer mooie dingen gezien allemaal een hele belevenis denk ,nou hier regent het weer dus jullie missen niks .leuk dat we jullie zo een beetje kunnen volge .nou heel veel plezier nog .groetjes van ons

• 23 Januari 2014 - 13:39

Pap En Mam:

Wat zien jullie veel. Geweldig!!!!!

• 23 Januari 2014 - 15:38

Kareltje:

Hallo Miele en Heidy
    Wat zullen jullie genieten en we lezen dat jullie heel veel gezien hebben .
    Heel veel indrukken wat een belevenis helemaal geweldig
    Groetjes van ons

• 23 Januari 2014 - 22:40

Marry Dorrestijn:

Nou ,nou wat genieten jullie die watervallen lijkt me helemaal fantasties de dieren tuin ook genieten jullie lekker verder Groetjes van ons.