Monte Video - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Miele & Heidy - WaarBenJij.nu Monte Video - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Miele & Heidy - WaarBenJij.nu

Monte Video

Blijf op de hoogte en volg Miele & Heidy

10 Februari 2014 | Uruguay, Montevideo

Donderdag 06-02-14

Op tijd opgestaan, laatste dingen weer ingepakt, ontbijten, taxi bellen en op naar het busstation om de bus naar Montevideo te pakken. Rond 11.15 uur vertrekken we met de bus.
De reis naar Montevideo duurt ongeveer 1,5 uur. Goed te doen en we zitten lekker, want het regent pijpenstelen buiten.
Aangekomen in Montevideo op het busstation Tres Cruses (Drie Kruizen), hebben we al snel een jongen die op ons af komt en vraagt of we vervoer nodig hebben. Dat hebben we uiteraard met 4 koffers, maar eerst ff een peukie voor Miele.
Dan weer terug naar de vriendelijke jongen die Pablo heet. Hij brengt ons in een luxe auto naar het hotel, want taxi’s zijn niet handig met zo veel bagage.
De taxi’s die daar rijden hebben alleen ruimte in de kofferbak, tussen de chauffeur en de achterbank is een schot geplaatst om lastige mensen en geweld tegen te gaan, dus op de achterbank is ook niet veel ruimte.
Bij aankomst van het Intercity Premium Hotel, blijkt dit een super hotel te zijn.
Op 10 minuten lopen van het hotel heb je wederom een Shoppingcenter. Dus hup, lopen maar en natuurlijk goed om ons heen kijken wat er allemaal tezien is. Op zich niet zo heel veel. Wel is het erg druk met verkeer en heb je heel veel hoge gebouwen in Montevideo. Maar dat maakt voor ons niet uit. We zijn weer een ervaring rijker in deze stad.
Na het bezoek aan het grote Shoppingcenter een lekker stuk gelopen langs de kust en uiteindelijk lekker aangezeten bij Bar Che Montevideo. Daarna in het donker terug lopen en goed kijken welke straten we allemaal moeten hebben om terug te komen bij het hotel, dat is ons gelukt met behulp van het kaartje van de stad wat we bij de receptie hebben gekregen van Vanesa. Op naar ons lekkere bedje.

Vrijdag 07-02-14

Lekker geslapen, ontbijtje en kijken wat we kunnen doen vandaag.
We gaan met een taxi naar de stad. Daar kopen we eerst maar eens een paraplu omdat het zo verschrikkelijk hard regent. Het water stroomt letterlijk door de straten heen.
Ondanks het rottige weer gaan we toch maar een stuk lopen. We besluiten om de haven op te zoeken zodat we weten waar we moeten zijn voor de boot naar Buenos Aires.
We zijn ondertussen toch helemaal nat van de regen. Paraplu houdt natuurlijk niet alles tegen en we besluiten om terug te gaan naar het hotel.
Eerst maar eens droge kleding aantrekken en het weer lijkt op te knappen.
Dan met een taxi naar het busstation Tres Cruses om daar een bootticket te kopen voor zondag. Gelijk maar even door de shopping gelopen die daar ook gevestigd is.
Ook halen we daar in de supermarkt een lekker biertje voor ons met de nodige lekkernijen er bij omdat we vanavond in het bubbelbad op het dak van het hotel willen vertoeven.
Als we buiten komen schijnt het zonnetje weer lekker en we besluiten om de oude stad weer op te zoeken en een hapje te gaan eten.
We willen graag eten in Mercado del Puerto, een grote overdekte bazaar met alleen maar eettentjes.
Dit hebben we vanmiddag gezien en leek ons ook wel grappig om daar te eten in de avond.
Helaas, het gaat dicht en is in de avond niet meer open. Dan maar een klein restaurantje opzoeken.
Daar valt het helaas ook een beetje tegen. We hadden een soort van biefstuk medium gebakken besteld, maar kregen deze compleet doorbakken.
Toch maar even melding van maken en we kregen gelukkig alles opnieuw, deze keer was het wel goed.
Na een stukje lopen besluiten we om een taxi te gaan zoeken en terug te gaan naar het hotel.
Tijd voor het bubbelbad. Heerlijk, biertje en chippie erbij en wij zijn tevreden.

Zaterdag 08-02-14

Vandaag gaan we de plaatselijke markt opzoeken. Dit is ongeveer een kwartiertje lopen en is goed te doen.
Het weer is prachtig en het is erg warm, zo’n graad of 37.
De markt staat rondom een speeltuin en is best groot, maar leuk om te zien.
Er staan kraampjes met sieraden, gemaakt door indianen, kraampjes met kleding, schoenen en kraampjes met groente en fruit en natuurlijk ook weer de nodige viskramen.
Uiteindelijk spotten we nog een kraam waar ze ook de beroemde havaianas (teenslippers) verkopen.
Even een paar voor Heidy gescoord natuurlijk.
We gaan terug naar het hotel en willen naar het strand omdat het zo warm is. Dus wederom een taxi gepakt richting het strand van Pocitos. Heerlijk daar.
Na ongeveer een uurtje komt er helaas toch weer een grote zwarte wolk aan en begint het heel hard te waaien. Spullen inpakken en een koffietentje opgezocht.
Lekker een bakkie koffie gedronken, maar het strandweer was toch echt voorbij, helaas.
Terug naar het hotel en weer even lekker in het bubbelbad gezeten. Heerlijk.
In de avond zijn we naar Bar Che Montevideo gegaan om te eten. We vonden het daar donderdag zo gezellig, maar dat viel vandaag erg tegen. Het eten was goed, maar het personeel was bagger. Staan rustig te niksen met de armen over elkaar of met hun telefoon te spelen, dus lang wachten voordat er iemand kwam voor de bestellingen.

• 10 Februari 2014 - 13:56

À Harms En Gre T:

Nou jullie verslag weer even gelezen het is toch wel allemaal even leuk wat hebben jullie genoten super hoor met Miele zijn ogen wer goed en heidy jouw jeuk ook weer over van alle beestjes ? Nou nog prettige dagen en een goeie reis terug groetjes van ome Àndre en tante Gre ,

• 10 Februari 2014 - 20:14

Jacqueline:

He, wat hebben jullie toch een fantastische vakantie zeg !! Ik lees iedere keer weer met veel plezier het reisverslag. Genieten jullie er nog maar lekker van !!

Groetjes de Vijntjes

• 10 Februari 2014 - 22:27

MARRYDORRESTIJN:

nou ,nou wat een prachtig reisverslag weer,wat zien jullie veel het kan bij jullie toch ook pijpesteel regenen, en heerlijk vis eten kasie hoor de vakantie schiet nu lekker op geniet jullie er nog maar van.Groetjes.