Een nieuw verslag uit Rio. - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Miele & Heidy - WaarBenJij.nu Een nieuw verslag uit Rio. - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Miele & Heidy - WaarBenJij.nu

Een nieuw verslag uit Rio.

Blijf op de hoogte en volg Miele & Heidy

16 Januari 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Maandag: 13-01-2014

We hebben een enorm shoppingcenter in de wijk Leblon bezocht.
Leblon is een van de duurdere wijken in Rio de Janeiro. Wij hebben daar een winkelcentrum bezocht dat uit 5 verdiepingen bestaat. De 1e en 2e verdieping bestaan uit winkels waar wij nog wel iets zouden kunnen kopen, maar de 3e en 4e verdieping zijn echt voor de rijken onder ons. Hier hebben ze o.a. winkels van Armani, Versace en Valentino Red. Wel heel erg leuk om even in te neuzen uiteraard. De 5e verdieping bestaat uit restaurants en bars.
Dan kun je nog naar het dak en heb je een prachtig uitzicht over de stad. Natuurlijk een mooi moment voor een paar mooie plaatjes.
Na dit enorme shopavontuur waren we wel toe aan een lekker koud biertje in het Centrum van Leblon.Het bier is overigens goed te drinken, Smaak doet niet onder voor onze lekkere Amstelbiertjes.
Terug gekomen in de wijk Copacabana zijn we op zoek gegaan naar een restaurant om een hapje te eten. Bij ons om de hoek bij het hotel zit een tentje waar je een buffet hebt met van alles, van kipnuggets tot vlees van de grill en salades, maar ook verschillende soorten groenten o.a. spinazie á la crème.
Het buffet was selfservice. Je krijgt bij binnenkomst een bonnetje welke je mee moet nemen als je je eten gaat opscheppen. Dan loop je naar een balie waar je bord op een weegschaal wordt gezet en zo wordt de prijs van je eten bepaald. Bijzondere constructie vonden wij. Helaas viel het eten hier erg tegen en de mensen waren ook niet echt vriendelijk. Dus een avond dat we heel snel klaar waren.
Terug op de kamer nog heel ff gezeten en toen naar bed. Dinsdagochtend weer op tijd op voor de favelatour.

Dinsdag: 14-01-2014

Met een jeeptour naar de favela’s gegaan. Een favela is een woonwijk die tegen de bergen aan is gebouwd. Er wordt gezegd dat dit arme en gevaarlijke wijken zijn, maar dat viel heel erg mee. De mensen geven alleen niets om de bouw van de huizen maar hebben bijvoorbeeld wel een dure tv of luxe meubelen in hun huis staan. Dat hebben we helaas niet kunnen zien omdat we niet in de huizen zijn geweest, maar we nemen aan dat de gids de waarheid spreekt. Nadat we in de favela zijn geweest en onderweg natuurlijk veel gezien hebben, zijn we naar een bos gegaan. Het Tijucaforest. Hier hebben we een klein stukje gelopen en een prachtige waterval gezien. We hebben zelfs een klein aapje gespot, maar die was al heel snel weer tussen de bomen verdwenen. Verder hebben we onderweg dus heel veel gezien en ook rare vruchten aan de bomen, de zogeheten Jackfruits, In de oosterse landen zoals India is dit de Durian. Dit is een taaie vrucht die de smaak van banaan en ananas zou moeten hebben en heel erg sterk ruikt. De meeste mensen vinden de reuk niet lekker. Tijdens de tour rook je inderdaad de zoete muffe geur van de vruchten, was niet echt heel lekker.
Bij terugkomst hebben we een binnenlandse vlucht geboekt naar Foz Do Iguazu + auto en Hotel. Zo kunnen we gaan en staan waar we willen. Deze trip hebben we gepland van maandag 21 januari tot vrijdag 24 januari. Nadat we de boekingen hebben geregeld hebben we even gerelaxed bij het zwembad. Omdat het zwembadwater erg warm was waren we daar snel klaar. Dus terug naar de kamer. Tijd voor een lekker koud biertje en een potje Keezen. ’s Avonds zijn we naar een restaurant om de hoek gegaan waar we enorm lekker gegeten hebben. Hier maken ze gebruik van de Rodizio. Vlees aan grote spiezen waar ze mee aan tafel komen en het vlees van de spies afsnijden als je het vlees wilt eten. Bij ons in Alkmaar zit ook zo’n restaurant, genaamd Rio. Is het proberen waard, maar dit was echt tien keer lekkerder. Na het uitbuiken wederom niet al te laat naar bed, want de wekker moest op 7 uur gezet worden voor woensdag.

Woensdag: 15-01-2014

Tijd voor de Rio Express tour.
Deze keer met een busje op pad. We zijn naar het Jezusbeeld gegaan, wat hier Cristo Retendor wordt genoemd. Om bij het beeld te komen ga je met de auto heel veel kronkelweggetjes omhoog. Dan stap je over in een bus die verder gaat richting het beeld. Op het laatste punt moet je met de lift of trap (220 treden) gaan. Wij hebben, sportief als we zijn, natuurlijk de trap genomen. Goed voor de kuitspieren. Het beeld is indrukwekkend groot en om het beeld heen een enorm plein waar je een prachtig uitzicht op Rio de Janeiro hebt. Aan de achterkant van het beeld is een kleine kapel waar je kunt bidden. Echt heel mooi om te zien.
Om 11.00 uur weer op pad met het busje naar het volgende punt. Een enorme kathedraal die de San Sebastian Cathedral wordt genoemd. Dit is echt een enorme grote kathedraal met heel veel glas in lood ramen. Prachtig om te zien. Daarna weer verder gegaan door de stad en op naar de straat waar het grote carnavalsfeest, de grootste optocht aller tijden, wordt gehouden. De optocht wordt gehouden op een grote weg waar tribunes langs staan in de vorm van een stadion, welke wordt gesplitst door een openbare weg. Deze wordt tijdens de optocht dan ook afgesloten omdat er in 20 minuten zo’n 4000 mensen langskomen die de optocht lopen. Ook konden we in een klein winkeltje een kostuum aantrekken zodat je een beetje het gevoel van carnaval in Brazilië krijgt. Dit hebben wij natuurlijk ook even geprobeerd. Best warm en zwaar zo’n kostuum maar de moeite waard. Dit leverde natuurlijk ook leuke foto’s op.
Als laatste van de tour zijn we naar de Sugar Loaf gegaan. Dit is een hele hoge berg waar je met een soort van siklift naar toe gaat. Eenmaal op de berg aangekomen wederom een prachtig uitzicht over de stad en stranden.
Na de tour was het tijd voor een frisse duik in zee.

donderdag: 16-01-2014

Vandaag hebben we een rustige dag en zullen we ook niet zo heel veel ondernemen als de koffers weer een beetje inpakken om vrijdag met een binnenlandse vlucht naar Rick en Martha te vliegen.
We hebben lekker gerelaxt op het strand, en onze ogen uitgekeken.
In Nederland verkopen ze alleen maar ijs en fris op het strand, en hier verkopen ze echt van alles.
Van textiel/complete maaltijden/ fruit/sigaretten/marihuana en zelfs cocaïne/Hangstoelen+matten en nog veel meer.
Morgenochtend vertrekken we om 6.30 omdat we om 9.00 gaan vliegen. Wij vertrekken om 9.00 van Vliegveld Santos Dumont naar Porto Alegre waar we landen rond 11.12, dan pakken we een ander vliegtuig die zal vertrekken rond 13.42. Omstreeks 14.40 zullen we arriveren op Luchthaven Pelotas, en zal Rick ons opwachten. Vanuit Pelotas is het ongeveer een uurtje rijden naar Cassino waar wij in het paleis van Rick en Martha gaan logeren voor 3 nachten.

Dit was weer een aardig leeswerkje voor jullie en het volgende verslag zal volgen.

• 16 Januari 2014 - 15:35

Kareltje :

Wat een uitgebreid verslag was dat
    Heel mooi en jullie ogen uitgekeken daar
    Prachtige fototjes
    En nu maar weer vliegen goeie reis
    Geniet er maar goed van maar dat doen jullie wel
    xxx Ome Karel en Tante Aat

• 16 Januari 2014 - 16:54

Marrydorrestijn:

Nou nou dat is zeker een verslag een hoop gezien en geen stijve kuiten van trappen lopen ,een goeie vlucht en de groetjes.

• 16 Januari 2014 - 16:59

Ron & Mirella:

Hey hallo!

Leuk om te lezen dat jullie al heel wat hebben ondernomen!
    blijf lekker genieten!

Dikke kus van ons en nog heel veel plezier!

• 16 Januari 2014 - 17:01

Marry.dorrestijn:

O, ja dat ver gat ik nog prachtige foto,s die van carnaval zijn ook zo leuk lijkt me heel apart om dat mee te maken.Nog maals Groetjes ook aan Rick en Martha.

• 16 Januari 2014 - 18:48

Ilonka:

Hoi, wat leuk om zo af en toe te lezen hoe jullie je vermaken. Ge iet ervan lieverds!! Dikke knuff va jullie nicht..

• 16 Januari 2014 - 18:58

Mamma En Pappa:

Wat mooi en fijn om te lezen dat het zo goed met jullie gaat en dat jullie zoveel zien.verheug me al op het vogende verslag.liefs van ons xxx