Cassino - Reisverslag uit Cassino, Brazilië van Miele & Heidy - WaarBenJij.nu Cassino - Reisverslag uit Cassino, Brazilië van Miele & Heidy - WaarBenJij.nu

Cassino

Blijf op de hoogte en volg Miele & Heidy

20 Januari 2014 | Brazilië, Cassino

Zaterdag: 18-01-2014

Het was hier 37 graden en geen zuchtje wind, dus overdag hebben we niet veel gedaan.
S,avonds daar in tegen hebben we BBQ aangestoken, en er wordt ongeveer 6 kilo vlees gehaald.
Hier is het traditie dat er een heleboel mensen gebeld worden en dan maar afwachten wat er komt, degene die komen die hebben of nog meer vlees mee of bier.
Rond 18:00 kwam er al wat volk binnen lopen, dit waren Collega's van Rik allen met bier in de hand en ook Heineken, dus das was super.
Later in de avond nog meer mensen die hadden vlees mee, het bier raakte al aardig op dus ik met een Collega van Rik naar de avondwinkel om Stella en Heineken te halen.
Wij zijn best goede eters, maar vergeleken met wat de mensen hier eten stellen wij niets voor.
Inmiddels was Rik zijn Collega aan het bakken gegaan en kon ook Rik dus lekker gaan zitten, De talen Portugees/Engels/Duits en Nederlands vlogen over de tafel en ja hoor... pils weer op, dus we raakten nu naar de nachtwinkel omdat de avondwinkel op de hoek gesloten was.
Ik denk dat zal ons nog niet eens gebeuren dus alles wat er in de Shop stond aan Heineken en Stella hebben we meegenomen, Martha keek haar ogen uit en verklaarde mij voor gek, maar de avond kon goed afgemaakt worden.

Zondag: 19-01-2014

Heidy en ik zijn met Martha haar auto naar het strand gereden om daar eens een kiekje en een duik te nemen, onwijs druk maar dat is ook niet gek met wederom temperaturen rond de 33 graden.
Bij terugkomst een rondje gereden met Rik en Martha door Cassino en een beetje Rio Grande waar we hele mooie dingen gezien hebben oa: hele grote huizen maar ook arme wijken.
Op de terug weg heerlijk vis gegeten bij een goed restaurant, en bij thuis komst een potje Keezen met Rik, want die wou zijn verloren potjes toch gelijk maken wat helaas nog niet gelukt is Heidy is tot nu toe de winnaar met 2 punten voorsprong.
Maandag gaan we de reis vervolgen naar Foz Do Iquacu, een reis met 1 tussen stop en een vliegtijd totaal ongeveer 4 uurtjes.

• 20 Januari 2014 - 15:38

Kareltje :

Passen jullie wel op voor de lijn als we zo lezen gaat alles er lekker in .Maar geniet er van hoor
    Groetjes van ons xx

• 20 Januari 2014 - 16:01

Karin:

Erg gezellig lees ik zo, geniet maar lekker van zo'n mooie reis.

• 20 Januari 2014 - 20:18

Gré Harms:

Hallo heidy en Michel wat genieten jullie toch lekke hè en mooi weer zalig hoor jullie waren toch samen heen was. Dat andere stel er ook toevallig of wonen ze daar maar wel leuk zo samen hoor en dan vliegen met een vliegtuig met propellers is ook weer iets aparts en leuk met z,'n allemaal BBC ook gezellig en jullie biertje erbij helemaal goed nou geniet ervan groetjes van ons